• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141047
+
-

محمدحسین لونی/مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴

آماده برای آموزش آنلاین و حضوری

آماده برای آموزش آنلاین و حضوری

پاییز سال ۱۴۰۰ در حالی شروع می‌شود که قرار است مانند سال گذشته آموزش بچه‌ها در فضای مجازی آغاز شود، با این تفاوت که زمزمه‌های بازگشایی مدارس به گوش می‌رسد و دانش‌آموزان برای دویدن در حیاط مدرسه، درس خواندن در کلاس و شادی و نشاط با هم بودن لحظه‌شماری می‌کنند.

هر چند شروع سال تحصیلی به‌صورت مجازی است اما چنانچه با نظر ستاد مقابله با کرونا مراکز آموزشی اجازه فعالیت داشته باشند حفظ سلامت دانش‌آموز عزیز و همکاران ارجمند اولویت اول کار ما است و در صورت بازگشایی مدارس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی نداریم. بحمدالله واکسیناسیون فرهنگیان منطقه۴ که از روز ۹ مرداد در مجموعه ورزشی شهید عراقی آغاز شده بود؛ با همکاری مرکز بهداشت شمال شرق و نظارت مداوم کارشناسان و مراقبان بهداشت و با تزریق روزانه یک هزار‌دوز واکسن انجام شده است و در حال حاضر همه کادر آموزشی اعم از معلمان مدارس دولتی و غیر‌دولتی، معلمان حق‌التدریس و عوامل اجرایی شاغل در مدارس منطقه واکسینه شده‌اند.

مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۴ با پیگیری پروژه مهر و برگزاری جلسات ساماندهی و جلسات مجازی هفتگی مدیران مدارس، اقدامات و تعاملات مؤثری در زمینه بازگشایی مدارس انجام داده است که امیدواریم با عنایات حضرت حق تعالی مهر باشکوهی در کنار دانش‌آموزان و اولیاء توام با آرامش آغاز کنیم و هرچه زودتر شاهد حضور با نشاط و صدای خنده و شادی دانش‌آموزانمان را در مدارس سراسر کشور بشنویم.  

با توجه به بازنشستگی جمعی از همکاران گرانقدر طی ماه‌های اخیر، کمبود نیروی انسانی داشتیم که با وجود نیروهای انتقالی و همکارانی که به تازگی استخدام شده‌اند خوشبختانه بخشی از کمبود نیروی انسانی به‌ویژه در مقطع ابتدایی رفع شده است. در حاضر ۴۸۸ واحد آموزشی برای استقبال پرشور از ۱۳۰ هزار دانش‌آموز منطقه ۴ آماده هستند و پروژه مهر با توزیع کتاب‌های درسی، برنامه سنجش سلامت جسمانی، آمادگی تحصیلی و ساماندهی معلمان، انتصاب مدیران مدارس و آماده‌سازی و طرح شاداب‌سازی مدارس به خوبی اجرا شده است. همچنین ۱۳ هزار نوآموز یعنی دانش‌آموز پایه اولی داریم که ورودشان را به عرصه علم و دانش خوشامد می‌گوییم.

امیدوارم سال تحصیلی جدید با وفاق و یکدلی مجموعه و همدلی کلیه همکاران و به‌خصوص همراهی اولیای گرامی، سالی پر از موفقیت برای دانش‌آموزان و فرهنگیان باشد و زمینه تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت اسلامی فراهم شود و هر روز شاهد شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان عزیز در عرصه‌های مختلف باشیم.  

این خبر را به اشتراک بگذارید